niedziela, 15 kwietnia 2012

Plug In Baby

Sing For Absolution

Tak jak poprzednio zapowiedziałam, napiszę dziś o jednym z singli chłopaków, a mianowicie o Plug In Baby, czego domyśliłeś się już pewnie z tytułu posta ;)
Może na początek tekst, jego tłumaczenie oraz teledysk:

I've exposed your lies, baby
The underneath no big surprise
Now it's time for changing
And cleansing everything
To forget your love

My plug in baby

Crucifies my enemies
When I'm tired of giving
Woah! My plug in baby
In unbroken virgin realities
Is tired of living, hooh...

Don't confuse

Baby you're gonna lose
Your own game
Change me
And replace the envying
To forget your love

My plug in baby

Crucifies my enemies
When I'm tired of giving
Woah! My plug in baby
In unbroken virgin realities
Is tired of living, hooh...

And I've seen your loving

Mine is gone
And I've been in trouble
Woaah! 

 ***

 Zdemaskowałem twoje kłamstwa, kochanie
To, co pod nimi kryłaś nie było wielką niespodzianką
Teraz jest czas na zmienienie
I oczyszczenie wszystkiego
By zapomnieć twoją miłość

Moja kochana wtyczka

Krzyżuje moich wrogów
Kiedy jestem zmęczony dawaniem
Woah! Moja kochana wtyczka
W niezłomnych dziewiczych realiach
Jest zmęczona życiem
Oooh...

Przestań mieszać

Kochanie, niebawem przegrasz
Swoja własną grę
Zmień mnie
I zastąp zazdrość
By zapomnieć twoją miłość

Moja kochana wtyczka

Krzyżuje moich wrogów
Kiedy jestem zmęczony dawaniem
Woah! Moja kochana wtyczka
W niezłomnych dziewiczych realiach
Jest zmęczona życiem
Oooh...

Widziałem Twoją miłość

Moja zniknęła
I byłem w tarapatach
Woaaah... 


Dobry utwór na początek znajomości z zespołem i jego piosenkami. Jeden z hitów. Problem zaczyna się wtedy, gdy trzeba zrozumieć tekst. Ale najciekawsze jest to, że sam pan Bellamy xD nie potrafi uściślić o czym tak właściwie śpiewa O_O W różnych wywiadach przedstawia różne wersje (dlaczego mnie to nie dziwi?). Zdarza mu się to dość często. Matty potrafi tak poplątać swoją wypowiedź, że często sam się zapętli i nie potrafi wybrnąć. Na pytanie o co chodzi w Plug In Baby odpowiedział:
  1. "What is it? I don't know. It's like I am my own ventriloquist. Oh, I can't remember. Help me!"
  2. Stwierdził również, iż jest to utwór o szczeniaczkach zaspokajających seksualne potrzeby ludzi. 
  3. "To jest o mojej gitarze."
  4. O zwierzaku Matta.
  5. O jego komputerze.
Pozwolę to sobie krótko skomentować:
  1. Jeżeli on sam nie wie, to kto ma wiedzieć?! 
  2. Ciekawa teoria, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć...
  3.  Tak, to była moja pierwsza myśl i według mnie to najbardziej prawdopodobna z teorii.
  4. Raczej nie...
  5. Tak, to jest w jakichś 55% możliwe. Stwierdzam tak po przeanalizowaniu starszej wersji piosenki z 1997r. (zwróć uwagę na podkreślone przeze mnie wyrażenia):
When I was poor and lonely
They give me to her floor
You're the only

I was tired of resting

But I'm not even afraid
'Cause you're the only

God is in me

and I'm in virtual reality

I'm tired of living

They come anywhere here

Anywhere in my head
'Cause I'm tired of thinking

I never meant to love these machines

But they obey my commands adeptly

I will never ever die
In their circuits I can survive
Can you hear me
I'm tired of living

Electric love screens

Have tempted me to jack it in
Living lightly

They come anywhere here

Anywhere in my head
I'm tired of thinking

I never meant to love these machines
But they obey my commands adeptly

I will never ever die
In their circuits I can survive
Can you hear me
I'm tired of living 

I tłumaczenie:
Kiedy byłem biedny i samotny
Oni zniżyli mnie do jej poziomu
Jesteś jedyną

Byłem zmęczony odpoczywaniem

Ale nawet się nie boję
Bo jesteś jedyną

Bóg jest we mnie

I jestem wirtualną rzeczywistością

Jestem zmęczony życiem

Oni przychodzą wszędzie tutaj

Wszędzie w mojej głowie
Bo jestem zmęczony myśleniem

Nigdy nie miałem zamiaru kochać tych maszyn
Ale one są posłuszne moim rozkazom

Nigdy nie umrę
W ich obiegach mogę przeżyć
Czy mnie słyszysz?
Jestem zmęczony życiem

Elektryczne ekrany miłości

Skusiły mnie do załączenia się w to
Żyjąc lekko

To chyba ma trochę sensu, no nie?
Tekst może też dotyczyć kobiet lekkich obyczajów, ale sama już nie wiem...
Myślę także, że teksty niektórych piosenek są zbyt abstrakcyjne, żeby próbować je tłumaczyć i Plug In Baby jest jedną z nich. Ostatecznie nie mam pojęcia o czym to jest, no ale skoro sam Matt tego nie wie, to czuję się rozgrzeszona ;D
Mogę Ci jeszcze coś zasugerować. Otóż możliwe, że Matt dobrze wie, o czym śpiewa, ale wie to tylko on sam (albo cała ich trójca) i nikt poza tym. Możliwe, że chodzi tu o coś bardzo zbereźnego i dlatego nie chce się przyznać. Skąd ten pomysł? Zobacz fragment koncertu MTV, a właściwie początek - jedna z fanek trzyma transparent z napisem: "I'M YOUR PLUG IN BABY". Kiedy Matt ją zobaczył, bardzo tajemniczo się uśmiechnął. Z resztą oceń sam:
 

I co o tym myślisz? Czy moje teorie wydają ci się prawdopodobne?
A tak w ogóle, to uwielbiam sposób, w jakim Mefjusz rusza się z gitarą po scenie. Całkowicie mu wtedy odbija. Zawsze uśmiecham się do ekranu jak na to patrzę ;P
Myślę, że wyczerpałam temat zadowalająco, więc kończę.
CHEERS!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz